Tuesday, March 1, 2011

Secebis Peringatan.......

sekadar cebisan peringatan..
menulis di ruangan ini..

agak2nya dah berapa lama kita cuti??
cuti daripada majlis ilmu..
cuti daripada berjumpa dgn ulama..
cuti daripada membaca al quran..
cuti daripada solat malam..
cuti daripada jemaah..
cuti daripada tazkiyatun nafs..
cuti daripada sedekah..
cuti daripada doa..

bukan ape..
cuti skola tu dah semestinya..
tp yg lain tu x kan cuti juga kot..
x pe la klu kita rasa semua tu x penting..
tapi kan..
cuba kita ingat balik..
siapa kita ni atas muka bumi??
..........
hamba je pun..
habis tu..
buat la cara hamba..
bukan apa..
nabi pernah bersabda..

“Orang yang bijak itu adalah orang yang mempersiapkan dirinya dan beramal (bekerja) untuk bekalan selepas matinya. (Manakala) orang yang lemah itu adalah sesiapa yang mengikut hawa nafsunya dan kemudian mengharap (pertolongan) Allah.” (hadis riwayat Tirmidzi).

sbb tu la kita kita kene pilih..
nak jadi orang bijak ke orang bodoh..
klu nak jadi orang bodoh juga..
ikut la hawa nafsu tu..
lepas tu minta macam2 kat ALLAH..
' ya Allah, kurniakanlah aku kejayaan yg cemerlang.. jadikan la aku pelajar yg terbaik daripada yg terbaik.. dapatkanlah keputusan 11A+.. arahkanlah aku ke tempat yg terbaik untukku'

habis baca doa..
buka internet semula..
yg perempuan tgk lelaki..
yg lelaki tgk perempuan..
x sampai masa dah rasa nak kahwin..
macam mana la doa nakk makbul..

sekadar peringatan buat diri yg lupa..

4 comments:

AL-QASSAM said...

Ambe xnak jadi bodoh sombong, nak jadi bijak pandai!.. good perkongsian..

glittery diamond said...

sungguh logik,,
back to basic (quran dan sunnah)

sariyah kamis said...

waaa,,
taksampai masa dah rasa nak kahwin.

haha.. Allah !

DawudHawariy said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates